Komisja europejska opublikowała właśnie wytyczne dotyczące terminów wymiany obecnie użytkowanych tachografów na nowszą generację.
Od 21 sierpnia 2023 r. wszystkie pojazdy zarejestrowane po raz pierwszy muszą być wyposażone w inteligentny tachograf drugiej generacji (automatycznie rejestrujący granice).
Pojazdy obecnie wyposażone w nieinteligentny tachograf analogowy lub cyfrowy będą musiały zostać wyposażone w nowy typ tachografu najpóźniej do 31 grudnia 2024 r., natomiast pojazdy obecnie wyposażone w inteligentny tachograf będą musiały posiadać nowy typ tachografu najpóźniej do 18 sierpnia 2025 r.
Wszystkie lekkie samochody dostawcze, których maksymalna dopuszczalna masa wynosi od 2,5 do 3,5 tony i które są wykorzystywane w transporcie międzynarodowym lub do wykonywania przewozów kabotażowych, będą musiały być wyposażone w ten typ tachografu od 1 lipca 2026 r., zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. aa) rozporządzenia (WE) nr 561/2006(8).
Komisja europejska opublikowała właśnie wytyczne dotyczące terminów wymiany obecnie użytkowanych tachografów na nowszą generację.
Od 21 sierpnia 2023 r. wszystkie pojazdy zarejestrowane po raz pierwszy muszą być wyposażone w inteligentny tachograf drugiej generacji (automatycznie rejestrujący granice).
Pojazdy obecnie wyposażone w nieinteligentny tachograf analogowy lub cyfrowy będą musiały zostać wyposażone w nowy typ tachografu najpóźniej do 31 grudnia 2024 r., natomiast pojazdy obecnie wyposażone w inteligentny tachograf będą musiały posiadać nowy typ tachografu najpóźniej do 18 sierpnia 2025 r.
Wszystkie lekkie samochody dostawcze, których maksymalna dopuszczalna masa wynosi od 2,5 do 3,5 tony i które są wykorzystywane w transporcie międzynarodowym lub do wykonywania przewozów kabotażowych, będą musiały być wyposażone w ten typ tachografu od 1 lipca 2026 r., zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. aa) rozporządzenia (WE) nr 561/2006(8).
Powrót